7 przydatnych narzędzi do prowadzenia biznesu w internecie

W dzisiejszych czasach biznes, komunikacja z klientami czy operacje księgowe, są ściśle związane z Internetem. Istnieje wiele narzędzi online, które nie tylko mogą usprawnić naszą działalność, ale także uczynić ją bardziej wydajną. W XXI wieku obecność firmy w Internecie wydaje się być absolutną podstawą, jednak warto dodatkowo rozejrzeć się za usługami czy aplikacjami, które pomogą nam zyskać przewagę nad konkurencją.



Prowadząc swój biznes nigdy nie powinniśmy doprowadzić do stagnacji, zarówno w przypadku bieżącej działalności, jak i własnego rozwoju. Postęp technologiczny i szereg dostępnych usług internetowych oferują nam wiele możliwości, dzięki którym możemy stać się bardziej innowacyjni. Poniżej prezentujemy kilka narzędzi oraz aplikacji online, które pomogą Ci zarówno wystartować, jak i usprawnić biznes:

1. Kreator stron WWW (np. WebWave – www.webwavecms.com)

Po pierwsze i najważniejsze: strona internetowa. Obecnie obowiązkiem powinno być nie tylko samo posiadanie własnej strony www. Strona taka musi być dobra, sprawna i przede wszystkim responsywna. Dziś do sieci podłączeni są niemal wszyscy, dlatego nasza witryna powinna prezentować się okazale na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Wielu początkujących przedsiębiorców ma wizję swojej strony i kolejnych jej elementów, jednak obawia się dużego wydatku na programistów czy problemów związanych z jej późniejszym utrzymaniem. Najpopularniejszym narzędziem, na podstawie którego tworzy się teraz strony internetowe jest Wordpress. Po co jednak męczyć się z zagadnieniami programistycznymi skoro można stworzyć własną stronę internetową bez kodowania korzystając np. z kreatora stron www WebWave. Co ważne, owe narzędzie odpowiada wszelkim nowoczesnym standardom, dlatego powstałe strony są proste w obsłudze, czytelne i wyświetlają się odpowiednio niezależnie czy przeglądacie je na tablecie, smartfonie czy komputerze stacjonarnym. Jeżeli od lat prowadzicie swoją stronę www, warto także zastanowić się nad jej unowocześnieniem czy liftingiem, takie narzędzia jak WebWave maksymalnie ułatwią i skrócą ten proces.

2. Operator płatności (np. Przelewy24)

Moment dokonywania płatności za wybrane w sklepie produkty stanowi naturalnie kluczowy element procesu zakupowego. W gestii sprzedawcy powinno więc być wprowadzenie maksymalnych udogodnień na tym właśnie etapie. Jeśli klient nie może zapłacić tak, jak sobie tego życzy, czyli szybko i wygodnie, znacznie wzrasta prawdopodobieństwo opuszczenia sklepu i wyrobienia sobie o nim negatywnej opinii. Każdy posiadacz sklepu internetowego ma do wyboru szereg podnoszących konwersję rozwiązań „must have”, takich jak Pay-by-linki, płatności kartą, BLIK, OneClick, e-Raty, Click&Collect, IVR czy ułatwiający przyjmowanie wpłat generator linku, przypomnienie o niedokończonej płatności i wirtualny koszyk. W razie jakichkolwiek wątpliwości z pomocą przyjdzie operator, a opiekun handlowy rzetelnie doradzi i pomoże we wdrożeniu.

3. Księgowość online (np. wFirma – www.wfirma.pl, iFirma - www.ifirma.pl)

Platforma udostępnia wiele nowoczesnych systemów i modułów, które ułatwiają zarządzanie firmą jak np. samodzielna księgowość online, program do faktur czy biuro rachunkowe. Co więcej serwis posiada narzędzia z zakresu zarządzania płacami i kadrami w przedsiębiorstwie czy magazyn online wspierający sprzedaż i zarządzanie produkcją. Ponadto wFirma oferuje wsparcie ze strony ekspertów księgowych, prawa podatkowego czy pracy oraz szeroko rozumianego prawa gospodarczego. Usługi możemy testować przez pierwsze 30 dni za darmo.

4. Monitoring (np. Brand24 – www.brand24.pl, Newspoint)

Brand24 i Newspoint to narzędzia do kompleksowego monitoringu Internetu i platform social media. Dzięki nim możemy dotrzeć do każdej dyskusji czy głosu na temat naszej firmy, branży czy konkurencji. Serwisy umożliwiają docieranie do konkretnych artykułów i komentarzy poprzez wyszukiwanie po frazach kluczowych czy trendach. Pomagają też mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też zbadać wizerunek firmy jako pracodawcy. Z Brand24 korzysta mnóstwo firm, od największych spółek notowanych na GPW, po małe przedsiębiorstwa. Konto z dostępem do wszystkich funkcji możemy przetestować za darmo przez 14 dni. Newspoint należy do Międzynarodowego Stowarzyszenia Pomiaru i Oceny Komunikacji (AMEC), blisko współpracuje z IAB i PBI.

5. Mailingi (np. Freshmail – www.freshmail.pl)

Freshmail służy przede wszystkim zwiększeniu siły przekazu email marketingu, który może umocnić naszą relację z klientami. Informacje na temat najnowszych produktów czy szczegółowe oferty mogą w łatwy i szybki sposób trafić do klientów za pośrednictwem poczty internetowej. Freshmail oferuje nie tylko swoje szablony do newsletterów, ale także umożliwia import z zewnątrz. Ponadto na platformie znajdziemy narzędzia służące do automatyzacji wysyłki maili, konkretne raporty, a także szczegółowe informacje na temat naszych odbiorców. Darmowe konto umożliwia nam wysyłkę 2000 wiadomości miesięcznie do 500 różnych użytkowników.

6. Czat (np. Tawk.to – www.tawk.to)

Aplikacja to nic innego jak czat na żywo z odwiedzającymi naszą stronę. Narzędzie oprócz szybkiej odpowiedzi na pytania klientów umożliwia nam także ich monitoring. Tawk.to jest całkowicie darmowy i prosty w konfiguracji. Dzięki temu dopasujemy jego wygląd i funkcjonalność do naszej witryny. Możemy go w prosty sposób zaimportować na naszą stronę poprzez przeklejenie wygenerowanego kodu.

7. Callpage – www.callpage.pl

Callpage jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcemy zwiększyć konwersję i nawiązać szybki kontakt z klientem. Wystarczy, że w odpowiednim polu użytkownik wpisze swój numer telefonu, a po chwili system automatycznie łączy z nim naszego pracownika. Aplikację możemy zintegrować nie tylko ze swoją stroną internetową, ale także z Facebook Ads. Bezpłatny okres próbny trwa 7 dni.

Narzędzi online, które możemy wykorzystać w swoim biznesie, jest naprawdę bardzo dużo. Warto jednak pamiętać, że nie są one receptą na sukces. Wykupienie większości narzędzi na rynku oczywiście nie zagwarantuje nam rozwoju firmy, a prawdopodobnie narazi ją na straty. Powinniśmy dobierać je rozsądnie i zgodnie z naszymi potrzebami. Mądrze wykorzystane pomogą nam usprawnić funkcjonowanie firmy, zoptymalizować wydatki czy zwiększyć liczbę potencjalnych klientów. W dalszej perspektywie, przy ciągłym rozwoju i rosnących potrzebach, możemy powierzyć część usług firmom outsourcingowym, ale to już materiał na inny artykuł. .


Wpis powstał dzięki współpracy z WebWave.

Iga Mrowińska

PR & Marketing Specialist - Przelewy24

WRÓĆ DO BLOGA

24   III
2017

Jakie klauzule lepiej usunąć z regulaminu e-sklepu?

Z początkiem roku warto sprawdzić, czy regulamin naszego e-sklepu nie zawiera klauzul, które mogą zostać uznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za zapisy naruszające prawa konsumentów.
21   III
2017

KUPON SPECJALNY DLA POLSKICH KUPUJĄCYCH NA 7. URODZINY ALIEXPRESS

Obchody 7. rocznicy powstania chińskiego giganta e-commerce zaplanowano na 28-30 marca. Szykuje się drugie, po listopadowym Dniu Singla, zniżkowo - rabatowo – promocyjne święto e-zakupów, tym razem z kuponem dedykowanym Polakom.
8   III
2017

Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy

Z okazji Dnia Kobiet – eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej z udziałem Przelewy24 – opracowali Poradnik pt. “Kobiety w e-commerce”.
© DialCom24 sp. z o.o. PayPro SA