Dzień Darmowej Dostawy

Dzień Darmowej Dostawy już 29 listopada!

aliexpress

Na czym polega DDD?

Głównym celem akcji Dzień Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów związanych z przesyłką zamówień. W tegorocznej, siódmej już edycji, znów uczestniczyć będą sklepy internetowe gwarantujące klientom bezpłatną dostawę wszystkich złożonych tego dnia zamówień. W tym polskim święcie zakupów internetowych uczestniczą sklepy reprezentujące wszystkie branże, od AGD i RTV, przez odzież i biżuterię, po motoryzację i zoologię. Darmowa dostawa przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów. Akcja została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych, podobnie jak Czarny Piątek (ang. Black Friday) i Cyber Poniedziałek (ang. Cyber Monday).

ddd

Co warto wiedzieć?

Regulamin akcji, dostępny na stronie jasno i klarownie przedstawia zasady realizacji przesyłek, panujące tego dnia we wszystkich sklepach biorących w niej udział. Warto np. zwrócić uwagę, że event obejmuje swym zasięgiem wyłącznie zamówienia z dostawą na terytorium Polski. Akcja DDD rozpoczyna się dnia 29 listopada 2016 roku o godzinie 00:01 i kończy się 29 listopada 2016 roku o godzinie 23:59. Podstawową kwestią, jest fakt, że cena dostawy zamówień wynosi tego dnia 0zł niezależnie od metody płatności (przelew online, karta, za pobraniem), rodzaju dostawy (poczta, paczkomat, kurier) i wartości zamówienia (przy czym sprzedawca ma prawo ustalić minimalną wartość zamówień na 20 zł brutto).

Korzyści dla kupujących.

Przedświąteczna gorączka zakupowa powoli się rozkręca. Dzień Darmowej Dostawy jest doskonałą okazją do zrobienia najbliższym gwiazdkowych prezentów, wiele przy tym oszczędzając…. I nie mówimy tu wyłącznie o braku kosztów przesyłki, ponieważ zakupy przez Internet, to potężna oszczędność czasu i nerwów. Jest to, jednym słowem, zamiana tłumów i długich kolejek w centrach handlowych na wygodny, domowy fotel.

Korzyści dla sklepów.

Organizator przeprowadził ankietę wśród sprzedawców biorących udział w Akcji, z której jednoznacznie wynika, że z roku na rok deklaruje coraz więcej sklepów, jak i firm kurierskich czy bezpośrednio związanych z branżą e-commerce. W dniu akcji, oficjalna strona DDD odnotowuje średnio ok, 500 000 wyświetleń. Aż 90 proc. sklepów przyznaje, że odnotowało zauważalnie większy ruch na swoich stronach, a w przypadku 80 proc. znacznie wzrosła też liczba zamówień. Sklepy uczestniczące w Dniu Darmowej Dostawy w ubiegłych latach odnotowały ponad trzykrotny, wynoszący 236% wzrost zamówień w porównaniu do wyników z poprzedniego dnia.

Dlaczego darmowa dostawa jest ważna?

Raport „E-commerce w Polsce 2016” przygotowany przez Gemius dla eCommerce Polska wskazał, że w sieci kupuje prawie połowa, bo aż 48%, internautów. Badani cenią następujące przewagi e-zakupów nad sklepami tradycyjnymi: są relatywnie tańsze, wygodniejsze dzięki swobodzie wyboru miejsca i czasu ich przeprowadzenia, dają możliwość swobodniejszego wyboru, produktów, sposobu dostawy oraz metod płatności.

darmowa dostawa

Także dogodna forma dostawy i zwrotu zakupionych towarów – bezpośrednia dostawa do domu/pracy z wykorzystaniem kuriera lub poczty – jest elementem silnie pozytywnie wpływającym na prowadzenie zakupów online. Bezpłatne dostarczenie zamówienia sprawia, że niektórzy są skłonni dorzucić więcej do koszyka, tym samym wydać więcej, żeby skorzystać z oferty. Akcja ma więc pośrednio na celu zwiększenie średniej wartości koszyka i pomoc w wyeliminowaniu problemu porzucanych koszyków.

Na co uważać?

Należy pamiętać, że akcja promocyjna tego typu, stanowi dla sprzedawcy okazję do podwyższania cen o wartość przesyłki lub sztucznego ich obniżania, po uprzednim krótkotrwałym podniesieniu. Warto więc porównać wartość danego przedmiotu u różnych sprzedawców lub przeanalizować ceny jeszcze przed eventem.

Po raz kolejny, jednym z głównych partnerów akcji jest serwis Przelewy24, wspierający wszelkie inicjatywy mające na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa zakupów internetowych, zachęcając wszystkich kupujących do wzięcia udziału we wspólnej akcji polskiego e-commerce - Dniu Darmowej Dostawy.


Iga Mrowińska
PR & Marketing Specialist - Przelewy24

WRÓĆ DO BLOGA

22   V
2017

SPRZEDAŻ BEZ GRANIC CZYLI ROLA PŁATNOŚCI ON-LINE WE WSPÓŁCZESNYM E-COMMERCE

Prawdopodobnie wszyscy sprzedawcy internetowi funkcjonujący na współczesnym rynku, mają świadomość szeregu wyzwań wynikających z dynamicznych zmian zachodzących w XXIw., przed którymi stoją.
17   V
2017

CZYTANE USZAMI – AUDIOBOOKI NADZIEJĄ NA POPRAWĘ STANU CZYTELNICTWA W POLSCE?

Ostatnie badanie nt. czytelnictwa wskazuje, że 63 proc. Polaków nie sięgnęło w ciągu roku po ani jedną książkę. Biorąc pod uwagę wyniki badań prowadzonych również w poprzednich latach można mówić o stabilizacji nieczytania.
10   IV
2017

7 przydatnych narzędzi do prowadzenia biznesu w internecie

W dzisiejszych czasach biznes, komunikacja z klientami czy operacje księgowe, są ściśle związane z Internetem. Istnieje wiele narzędzi online, które nie tylko mogą usprawnić naszą działalność, ale także uczynić ją bardziej wydajną.
© DialCom24 sp. z o.o. PayPro SA