Płatności mobilne jeszcze nigdy nie były tak proste

Płatności mobilne, dzięki swej funkcjonalności, znacząco przyspieszają realizację transakcji, zachęcając tym samym do ponownego skorzystania z oferty danego sklepu. Generuje to oczywiście znaczny i ciągły wzrost zainteresowania klientów metodami mobilnymi.

płatności mobilne

Trochę historii

37 lat temu w Wielkiej Brytanii, Michael Aldrich przeprowadził pierwszą internetową transakcję zakupową na świecie. Od 1994 roku zaczęły powstawać pierwsze sklepy internetowe, w skali globalnej rynek e-commerce rozpowszechnił się w 2000 roku. Od tamtego czasu e-handel ewoluował, a pionier w najśmielszych, odważnych wizjach nie spodziewał się, że płatności online nabiorą obecnego kształtu. Dziś transakcja zakupowa trwa kilka sekund, przeprowadzić ją można na 200 różnych sposobów, korzystając w dowolnym miejscu i czasie z każdego urządzenia mającego łączność z Internetem. Witamy w świecie nowoczesnych technologii.

Trochę danych

Jako, że urządzenia mobilne towarzyszą konsumentom niemal na każdym kroku w codziennych czynnościach, nie dziwi chęć wykorzystania ich do zrealizowania szybkich i wygodnych płatności. Z raportu „E-commerce w Polsce 2016” przygotowanym przez Gemius wynika, że użytkowników smartfonów, do zakupów przez Internet motywują: dostępność przez całą dobę (92 proc.), łatwość porównywania ofert (86 proc.) oraz atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (82 proc.). Aż 37% kupujących przez Internet deklaruje korzystanie ze smartfona, a 24% z tabletu. Rozwój m-commerce, oprócz migracji handlu do sieci, niesie za sobą jeszcze inną konsekwencję – popularyzację płatności kartami. Sposób ten, to jedna z najbardziej powszechnie funkcjonujących form zapłaty na całym świecie, odnotowująca również stały wzrost popularności w Polsce. W tym kontekście znów pojawić się powinno słowo – klucz, wygoda. Proces bowiem swoją popularność zawdzięcza właśnie tym, że jest niezwykle wygodny, a jego dodatkowym, maksymalnym ułatwieniem jest OneClick. Usługa gwarantuje możliwość zakupu produktów, usług i subskrypcji w Internecie za pomocą dosłownie jednego kliknięcia. Charakteryzuje się również brakiem konieczności zakładania konta w systemie operatora płatności i każdorazowego uzupełniania danych karty w procesie zakupowym.


mobilet

Trochę o przyszłości

Najczęściej wskazywanymi przez konsumentów niedogodnościami korzystania z urządzeń mobilnych podczas e-zakupów są niewygodne formularze zakupowe w aplikacjach oraz niedostosowanie stron do urządzeń mobilnych. Dlatego też, najważniejsi operatorzy płatności wdrażają coraz bardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie obsługi sprzedaży mobilnej. Klienci nie zadowalają się aplikacją zmuszającą do finalizowania transakcji po szeregu przekierowań na różne strony zewnętrzne, a na dodatek ładującą się zbyt długo. Na pomoc w takich sytuacjach przychodzi właśnie wdrażana przez operatorów technologia. Przykładem służyć może np. moBILET, aplikacja pośrednicząca w dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, przy wsparciu obsługowym operatora płatności, umożliwia klientom wygodny i szybki zakup biletu przez aplikację mobilną. Nowoczesne biblioteki mobilne, mające zastosowanie w aplikacjach tworzonych dla środowisk iOS, Windows Phone, Android a z takiej korzysta wspomniany moBILET, pozwalają realizować transakcje natychmiastowe zarówno przelewem bankowym, jak i wspomnianą kartą kredytową, także w modelu OneClick.


Iga Mrowińska
PR & Marketing Specialist - Przelewy24

WRÓĆ DO BLOGA

22   V
2017

SPRZEDAŻ BEZ GRANIC CZYLI ROLA PŁATNOŚCI ON-LINE WE WSPÓŁCZESNYM E-COMMERCE

Prawdopodobnie wszyscy sprzedawcy internetowi funkcjonujący na współczesnym rynku, mają świadomość szeregu wyzwań wynikających z dynamicznych zmian zachodzących w XXIw., przed którymi stoją.
17   V
2017

CZYTANE USZAMI – AUDIOBOOKI NADZIEJĄ NA POPRAWĘ STANU CZYTELNICTWA W POLSCE?

Ostatnie badanie nt. czytelnictwa wskazuje, że 63 proc. Polaków nie sięgnęło w ciągu roku po ani jedną książkę. Biorąc pod uwagę wyniki badań prowadzonych również w poprzednich latach można mówić o stabilizacji nieczytania.
10   IV
2017

7 przydatnych narzędzi do prowadzenia biznesu w internecie

W dzisiejszych czasach biznes, komunikacja z klientami czy operacje księgowe, są ściśle związane z Internetem. Istnieje wiele narzędzi online, które nie tylko mogą usprawnić naszą działalność, ale także uczynić ją bardziej wydajną.
© DialCom24 sp. z o.o. PayPro SA