Za czym kolejka ta stoi

kolejka do kasy

Kolejki, a przede wszystkim oczekiwanie w nich bywa tak irytujące jak korki uliczne, bo w obecnych czasach pędu i pośpiechu jest to okropna strata cennego czasu. Dzięki ogólnodostępnym usługom, możliwe jest na szczęście ograniczenie stania w kolejkach do minimum i spożytkowanie cennego czasu na rzeczy ważniejsze i ciekawsze.

Kolejka, której nie dało się w żaden sposób ominąć, była nieodłącznym atrybutem codzienności w czasach PRL. Niedobory w zaopatrzeniu sklepów i ogólny kryzys gospodarczy sprawiał, że tam, gdzie pojawiał się pożądany towar – od produktów spożywczych, przez higieniczne, po odzież i elektronikę - ustawiała się kolejka ludzi chętnych do zakupu. Do historii przeszły szczególnie, przyjmujące rozmiary niespotykane po tym okresie, kolejki po mięso i wędliny. Wytrwali, cierpliwi i zdesperowani klienci potrafili ustawiać się w kolejkach po „towary luksusowe” długo przed otwarciem sklepu i spędzać w nich kilka, a nawet kilkanaście godzin. Zmęczeni i rozdrażnieni długim oczekiwaniem ludzie nieraz popadali w konflikty, wszczynali awantury, dochodziło do rękoczynów i bójek, a w skrajnych sytuacjach interweniowała milicja.

Dziś takie sytuacje występują najwyżej w przypadku premiery wyczekiwanego filmu, książki, gry lub gdy na rynek wchodzi nowy model iPhone’a i skrajnie niecierpliwi, wierni marce klienci dobrowolnie decydują się na stanie w kolejce i otrzymanie wymarzonego produktu przed innymi. Zjawisko permanentnie długich kolejek wykształciło nową profesję, tzw. stacza kolejkowego. Ochotnik za określone wynagrodzenie zastępuje osobę zainteresowaną zakupem danego towaru i w jego imieniu blokuje cenne, kolejkowe miejsce. Instytucja stacza była bardzo popularna w latach osiemdziesiątych XX wieku i tylko czasami występuje współcześnie.

Zjawisko kolejek zainspirowało wielu współczesnych przedsiębiorców do wprowadzenia na rynek różnego rodzaju gadżetów nawiązujących do zwyczajów, zachowań i anegdot z nimi związanych. Stylistyka PRLu stała się wręcz swoistą modą, a intensywna komercjalizacja tego okresu pozwala zainteresowanym na poznanie go od tej lepszej, a przynajmniej bardziej zabawnej strony. Na porządku dziennym są obecne we wszystkich dużych miastach lokale gastronomiczne, których nazwa, wystrój i asortyment odtwarza analogiczny lokal sprzed paru dekad. Są sklepy, w których kupić można ubrania inspirowane okresem PRLu, a przy rozszerzonym wachlarzu ofertowym, także wszelkiego rodzaju torby, naszywki, przypinki, ceramikę, pościel czy nawet etykiety na słoiki. Dostępne są także prawdziwe hity tamtych lat, takie jak guma balonowa, oranżada w proszku, czy repliki Malucha.


prl

Pomimo wyraźnego sentymentu do absurdów PRLu, nikt nie zalicza długiego stania w kolejce sklepowej do czynności pożądanej i przyjemnej. Na szczęście z pomocą przychodzi technologia. W dobie Internetu, gdzie praktycznie każdy produkt da się kupić online, na porządku dziennym są także płatności za wszelkiego rodzaju usługi oraz dokonane rezerwacje.

Zakupy spożywcze na przykład, w większości odbierane są przez pryzmat nużących poszukiwań produktów codziennego użytku i oczywiście uciążliwego stania w długiej kolejce do kasy. Pomysłowość sprzedawców wsparta innowacyjnymi usługami płatniczymi, poskutkowała wdrożeniem usługi click&collect, odczarowując tę monotonną czynność. Zaopatrywanie domu może wyglądać zupełnie inaczej: spokojny wybór, zamówienie i opłacenie produktów przez Internet, swobodny i dowolny wybór terminu i godziny odbioru zakupów. Brzmi ciekawie? Powyższy opis, to skrócona instrukcja usługi np. Drive Intermarche oraz dowód na respektowanie potrzeb klientów chcących spożytkować swój bezcenny czas inaczej aniżeli na staniu w sklepowej kolejce. Innym przykładem są bilety na wszelkiego rodzaju wydarzenia kulturalne: koncerty, spektakle, filmy, wernisaże. Wcześniejszy, wygodny zakup biletów przez Internet gwarantuje uczestnictwo w danym wydarzeniu (kluczowe przy dużym zainteresowaniu danym eventem), dobre miejsce siedzące oraz oszczędność czasu i nerwów na długą kolejkę do kasy. Duże zainteresowanie takim modelem zakupowym potwierdza silny trend zmierzający do maksymalnego skrócenia czasu transakcji, dlatego tak powszechne stają się usługi serwisu Przelewy24 - płatności kartą w modelu OneClick i BLIK, obie gwarantujące natychmiastową realizację procesu. Amatorzy transakcji mobilnych poczują się również usatysfakcjonowani płacąc za bilet do kina lub do zoo szybkim przelewem lub kartą bezpośrednio z aplikacji mobilnej, np. Bilety24.

zakupy online


Iga Mrowińska
PR & Marketing Specialist - Przelewy24

WRÓĆ DO BLOGA

19   IX
2017

Nowe przepisy dotyczące ochrony danych w e-sklepach

25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać RODO, czyli unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które wprowadza nowe wymogi dotyczące przetwarzania danych.
26   VII
2017

BEZPIECZNE E-PŁATNOŚCI - OCZAMI SPRZEDAWCY.

Powodzenie w prowadzeniu biznesu internetowego zależy w dużym stopniu od niezawodności standardów bezpieczeństwa przeprowadzanych transakcji internetowych.
12   VI
2017

BILET DO KINA ZA JEDEN KLIK

Zakupy BLIKIEM OneClick za pośrednictwem Przelewy24 są już dostępne dla klientów Multikina.
© DialCom24 sp. z o.o. PayPro SA